top of page

בראוניס עוברים לעברית: "תן לי לרוץ אליך"


"אם קשר זוגי נהיה נוח מדי, זה כבר משעמם". הבראוניס. צילום: עדי אדר

ההרכב "בראוניס" פועל כבר תשע שנים, בהנהגת הסולנית המוכרת אפרת דרכי. אלבום הבכורה "Home made recipe" יצא ב-2009, ונשמע כמו יישור קו מוצלח עם חו"ל. שירים ממנו נלקחו לסדרות טלוויזיה כמו "חצויה", ערוץ האופנה הבינלאומי, סרט אירי וסדרת טלוויזה בניו זינלנד. קטעים ממנו נחשפו בשישים ארצות בעולם, כולל רבע מיליון העלאות פיראטיות ביוטיוב, וההרכב יצא להופעות בישראל. שנה לאחר מכן השתתפה "בראוניס" בפרוייקט רמיקסים בגרמניה, ומוקססה על ידי שבעים רמיקסרים ומפיקים מרחבי העולם.

הבסיסט עודד אדר הצטרף להרכב לפני ארבע שנים, וגם הפך לבן זוגה של דרכי בחיים. ההרכב הוציא אז את האי.פי. "M20SRV" בהפקת סיימון ויינשטוק. הלהקה הופיעה איתו בפסטיבלים ומופע אקוסטי. ב-2013 עזב הצמד את העיר הגדולה לטובת מגורים במושב בעמק חפר. באותה השנה הקליטו את אלבום הדרים-פופ "Desert Island" במרתף ביתם, ושחררו אותו בשנה שעברה.

השינוי הקונספטואלי מגיע כרגע עם הוצאת "תן לי לרוץ אליך", סינגל וקליפ ראשון בעברית, מתוך אלבום ראשון בשפת האם. הקליפ מובא כאן בהקרנת בכורה:

הזדמנות מצוינת לשמוע מאפרת דרכי, סולנית "בראוניס", על המעבר לשפת האם. "בשבילי זה המשך, לא ממש מעבר. מאז ומעולם כתבתי בעברית", היא אומרת. "הקלטתי תמיד סקיצות לשירים, גם תוך כדי הקלטת האלבום הראשון שלי שהוא באנגלית. הייתה לי חוויה עם אלבום שלם בעברית, שכבר סיימתי להקליט ולמקסס. אבל אז פרצו לאולפן של המפיק וגנבו את הציוד והגיבוי. לכן השיר הזה 'תן לי לרוץ אליך' הוא מבחינתי תיקון גדול".

-אתם מכוונים יותר לקהל המקומי, לרדיו? "אנחנו רוצים להצליח בישראל. זה לא שקודם לא רצינו, אבל כל אמן מתפתח. עושה צעדים שמרגישים לו בבטן כנכונים. פשוט הרגיש לנו הרבה יותר כן לשיר בעברית".

-במה שונה היצירה שלכם כיום, מאשר בתחילת הדרך?

"כתבתי אז גם עם אנשים אחרים. מה שהלך והתחדד עם השנים זה למקם את הלחן והמילים כחשיבות הראשונה. כלומר להשקיע יותר זמן בכתיבה של הלחן והמילים מאשר בהקלטה של תפקיד כזה או אחר או הפקה של עוד איזה ביט".

-האם אתם עדיין מצפים לפריצה הגדולה?

"כן. אנחנו מרגישים שיש עלינו עניין שהולך וגובר וזוהי הרגשה ממש מגניבה. עם זאת אנחנו לא ממש מאמינים בתסריט ההוליוודי של 'הפריצה הגדולה' ואנחנו מאפשרים לעצמנו חוזה פיתוח אמן מול עצמנו ולהתחבר לקהל הרחב בדרך שלנו ולא בדרך אחרת".

-איך שיר כמו "תן לי לרוץ אליך" מגדיר את הרגש שלך כלפי מושגים כמו "אהבה", "קשר" ו"זוגיות"?

"שאלה מצוינת. אנחנו זוג במציאות והשיר הזה מאוד אמיתי מבחינתנו. אנחנו מאמינים בלתת מרחב אחד לשני עד שנוצר ממש רצון לרוץ אחד אל השני. גם בקשר שהוא יחסית ארוך טווח, יש בו משהו לא נוח, כי אם זה נהיה נוח מדי, זה כבר משעמם. בסך הכל השיר מבטא רצון להתרגשויות ופרפורים בבטן במערכת יחסים שהיא כבר מבוססת. מנקודת מבט 'אפרתית' השיר מבטא רצון של בחורה שאהוב ליבה מחזר אחריה קצת יותר מדי, והיא בעצם אומרת לו שיבטח בה שהיא כבר תבוא אליו כשהזמן יהיה נכון".

Recent Posts 

שי צברי, רביעי 6.5, בארבי, ת"א

שי צברי ונבחרת הגרוב של המזרח התיכון

עמיר לב, חמישי 7.5, תמונע, ת"א

עמיר לב עם רם אוריון, יונתן לויטל ונווה קורן

לוריין היל, חמישי 7.5, לייב פארק, ראשל"צ

אביתר בנאי,חמישי 7.5, בארבי, ת"א

קרולינה, שישי 8.5, זאפה, תל אביב

קרולינה במופע צהריים

Please reload

חמש הופעות שוות
bottom of page